سرویس پشت خطی یکی از قابلیتهای کاربردی گوشیهای هوشمند است که به شما امکان میدهد هیچ تماسی را از دست ندهید و در حین مکالمه بین تماسها جابهجا شوید. در این مقاله، با راهنمای تصویری و ساده، نحوه فعالسازی پشت خطی(انتظار مکالمه) در سیم کارت های همراه اول و ایرانسل را آموزش میدهیم.
البته لازم به ذکر است این روش برای سایر اپراتورها هم قابل استفاده است.
کاربرد فعالسازی انتظار مکالمه چیست؟
با فعالسازی سرویس پشت خطی یا همان انتظار مکالمه(call waiting)، هیچ تماسی را از دست نمیدهید و میتوانید در حین مکالمه بین تماسها جابهجا شوید.
برای فعال کردن سرویس پشت خطی 2 روش وجود دارد یکی از طریق تنظیمات داخل گوشی و دیگری استفاده از کد دستوری(USSD).
اگر به هر دلیلی کدهای دستوری برای شما جواب نداد میتوانید با دنبال کردن آموزش فعال کردن پشت خطی سامسونگ و شیائومی، از داخل تنظیمات گوشی هوشمند خود این قابلیت را فعال کنید.
مراحل فعال کردن پشت خطی در همراه اول و ایرانسل
برای فعالسازی یا غیرفعالسازی سرویس پشت خطی در همراه اول و ایرانسل، هیچ تفاوتی ندارد که گوشی اندرویدی دارید یا ایفون یا حتی گوشی دکمهای قدیمی، با کدهای گفته شده به راحتی میتوانید این قابلیت را فعال کنید.
کدهای دستوری زیر برای همه اپراتورها کار میکنند.
روش اول
وارد شمارهگیر گوشی شوید و کد #43* را شمارهگیری کنید. پس از چند ثانیه، سرویس پشت خطی فعال میشود.
برای غیرفعالسازی نیز، کد #43# را وارد کنید.
روش دوم
کد #10* را شمارهگیری کنید و سپس:
- گزینه 2 (خدمات اصلی) را انتخاب کنید.
- شماره 4 (مکالمه) را بزنید.
- گزینه 2 (مدیریت مکالمه) را انتخاب کنید.
- شماره 1 (انتظار مکالمه) را وارد کنید.
- در نهایت، عدد 1 را بزنید تا سرویس فعال شود.
جمعبندی
فعالسازی و غیرفعالسازی سرویس پشت خطی در همراه اول و ایرانسل با استفاده از کدهای دستوری ساده یا تنظیمات گوشی بهراحتی انجام میشود. با این سرویس، هیچ تماسی را از دست نمیدهید و میتوانید تماسهای خود را بهتر مدیریت کنید.