هوش مصنوعی در خدمت کریسمس! کوکاکولا تبلیغ تعطیلاتش را با ربات‌ها ساخت/ ویدئو

کوکاکولا تبلیغ تعطیلاتش را با ربات‌ها ساخت

کوکاکولا دوباره از هوش مصنوعی برای تبلیغ تعطیلات پایان سال میلادی استفاده کرده و با انتقادهای گسترده‌ای روبه‌رو شده است. این برند بزرگ که سال گذشته نیز برای تبلیغات تعطیلات خود از هوش مصنوعی مولد بهره برد، امسال نیز یک تبلیغ جدید با عنوان Holidays Are Coming ساخته است، اما همچنان با مشکلاتی مشابه مواجه شده است.

طبق گزارش ورج، کوکاکولا در این تبلیغ جدید تلاش کرده تا با نمایش حیوانات مختلف، مشکلات شبیه‌سازی چهره‌های انسانی را کاهش دهد. با این حال، سبک هنری در سراسر ویدیو ناهماهنگ است. برخی صحنه‌ها تلاش دارند واقع‌گرا به نظر برسند، در حالی که در برخی دیگر چهره‌های کارتونی با ویژگی‌هایی اغراق‌شده و غیرطبیعی به نمایش درمی‌آیند. حتی حرکت‌های غیرطبیعی خرس‌های قطبی و پانداها نیز به‌طرز مشهودی مصنوعی و شبیه به تصاویر دوبعدی تکان‌خورده است.

در مقایسه با تکنیک‌های پیشرفته‌تری مانند دیپ‌فیک که توسط ابزارهایی چون Sora 2 از OpenAI یا Veo 3 از گوگل ساخته می‌شود، تبلیغ جدید کوکاکولا به شدت مصنوعی و ناهماهنگ به نظر می‌رسد.

در گزارش وال‌استریت ژورنال آمده است که کوکاکولا برای این کمپین تعطیلاتی خود با دو استودیوی هوش مصنوعی Silverside و Secret Level همکاری کرده است، همان تیم‌هایی که تبلیغات کریسمس ۲۰۲۴ این برند را نیز تولید کرده‌اند.

کوکاکولا در حالی از اظهارنظر درباره هزینه این کمپین جدید خود خودداری کرده که اعلام کرده حدود ۱۰۰ نفر در این پروژه مشارکت داشته‌اند، رقمی که تقریباً برابر با تولیدات قدیمی‌تر این شرکت است که بدون استفاده از هوش مصنوعی ساخته می‌شدند.

این تبلیغ جدید کوکاکولا، مشابه سال گذشته، انتقادهایی را درباره حذف انسان‌ها از روند تولید تبلیغات و تاثیر منفی آن بر حس واقعی مشتریان برانگیخته است. این مسئله سوالاتی درباره آینده تبلیغات با استفاده از هوش مصنوعی و نقش آن در ایجاد ارتباط انسانی و واقعی با مخاطبان مطرح می‌کند.

مطالب را به اشتراک بزارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *